Jak ćwiczyć na siłowni

Siłownia jest odpowiednim miejscem dla osób, które chcą schudnąć i wymodelować swoją sylwetkę. Przed pierwszym treningiem warto dokładnie przemyśleć, jaki cel chcemy osiągnąć i omówić go z trenerem, który doradzi rodzaje, czas i intensywność ćwiczeń.

Jak prowadzić trening na siłowni?

Ławeczka do ćwiczeńOstatni aspekt można stopniowo zwiększać, gdy po kilku sesjach organizm powoli zacznie się przyzwyczajać do wysiłku. Zbytnie przeforsowanie się na początku treningów nie tylko nie pomoże w szybszym zdobyciu upragnionej sylwetki, ale jeszcze może w tym zaszkodzić. Prawidłowy trening wymaga cierpliwości i słuchania własnego organizmu, ponieważ on najlepiej powie, co mu dobrze służy. Ćwiczenia należy zacząć od około dziesięciu minut rozgrzewki, która jest niezbędna do prawidłowego rozpoczęcia treningu. Idealna do tego celu będzie bieżnia treningowa lub orbitrek treningowy, który w mniejszym stopniu obciąża stawy kolan. Po rozgrzewce przychodzi pora na ćwiczenia siłowe, które pozwalają na trening całościowy, wieloaspektowy. Może do niego służyć na przykład ławka na siłownię, odpowiednia do ćwiczeń z hantlami i sztangami. Ten etap mogą ominąć panie, którym zależy przeze wszystkim na szybkim zrzuceniu zbędnych kilogramów – im wystarczy orbitrek treningowy, który angażuje niemal wszystkie mięśnie, zależnie od tego, czy do ćwiczeń używa się ramion orbitreka czy nie. Trzecia faza treningu to tak zwany trening cardio, nazywany też wytrzymałościowym. Polega on na wykorzystywaniu tych samych urządzeń co w czasie rozgrzewki, ale znacznie dłużej – na przykład pół godziny. Tempo należy dostosować do swoich własnych możliwości i zwalniać, gdy poczujemy, że kończą się nam siły.

Należy pamiętać o lekkim, zdrowym posiłku przed treningiem oraz o uzupełnianiu poziomu płynów. Dlatego warto zabrać ze sobą butelkę wody mineralnej i wypić ją w czasie treningu i tuż po nim.