Jak zaprojektować własną wizytówkę?

Prowadząc działalność gospodarczą musimy wyróżnić się na rynku – czy poprzez innowacyjny produkt, którego nie ma jeszcze na rynku, czy przez perfekcyjną obsługę klienta, ale rzadko pamiętamy o detalach, które są równie ważne przy kreowaniu wizerunku naszej marki – wizytówkach.

Estetyczny projekt wizytówki

projektowanie wizytówekWizytówki są bardzo ważną częścią identyfikacji wizualnej firmy, jak i pracownika. Dobrze wykonana wizytówka potrafi zrobić duże wrażenie na potencjalnych klientach, którym zostanie wręczona. Projektowanie wizytówek jest procesem, który pozwala na odpowiednie przekazanie wszystkich ważnych personalnych i firmowych informacji i w estetyczny, kreatywny sposób przekazanie ich potencjalnemu zainteresowanemu klientowi, który myśli o skorzystaniu z usług proponowanych przez naszą firmę. Projektowaniem wizytówek z reguły zajmują się graficy w większych firmach, które mogą pozwolić sobie na dodanie nowych stanowisk pracy. W takim przypadku to grafik odpowiedzialny jest za rozmieszczenie tekstu na wizytówce i przygotowanie ogólnego szablonu i projektu graficznego. Zadbanie o przekazywaną wartość merytoryczną leży po stronie zamawiającego wizytówkę – grafik może nie wiedzieć, jakie informacje są ważne dla firmy działającej w danej branży, odpowiada głównie za poprawne i stylistyczne wykonanie projektu. Po akceptacji projektu przez osobę zamawiającą następuje proces produkcji, który odbywa się już w profesjonalnych drukarniach, które zapewniają wiele rodzajów papieru do wyboru.

Możemy wybrać cienki, zwykły papier, wtedy koszt produkcji wizytówek znacznąco spada. Możemy również wybrać papier grubszy i wszelkie warianty związane z uszlachetnianiem druku – mamy wtedy pewność, że wizytówka będzie oryginalna i uważana za dobrze wykonaną.